Sieci reklamowe
Działasz w programach partnerskich? Co powiesz na to, aby na jednej platformie móc przystąpić do kilku(dziesięciu) programów partnerskich? Tak właśnie działają sieci reklamowe!
W Polsce mamy dostęp do kilku platform oferujących programy partnerskie. Są to zagraniczne: TradeDoubler i Zanox oraz rodzimy ProPartner.
Na szwedzkiej platformie TradeDoubler mamy mozliwość przystąpienia do ponad 30 programów partnerskich. Większość z nich oferuje wynagrodzenie za kliknięcie (Pay Per Click), a niektóre dodatkowo premie za wykonaną akcję (np. % od zakupów lub bonus za rejestrację).
Na korzyść tej platformy przemawia współpraca z najlepszymi markami w Polsce. Odznaczają się one dużą popularnością i użytkownicy mają do nich zaufanie. Znajdziesz tam m.in. eBay, Orange, ING Bank Śląski, Hewlett-Packard i inne. Minusem są natomiast niskie stawki za kliknięcie (średnio od 5 do 15 groszy), warto więc przekalkulować, czy nie oplaca się bardziej przeznaczyć danej powierzchni reklamowej pod reklamy Google AdSense. Ponadto reklamy w w/w programie są głownie w postaci bannerów, a te od lat odnotowują coraz mniejszą skuteczność.
Na niemieckiej platformie Zanox znajdziesz programy zarówno polskie jak i zagraniczne. Wynagrodzenie to głownie prowizje za sprzedaż lub inne działanie użytkownika (np. wypełnienie wniosku na stronie internetowej). Na uwagę zasługuje tutaj fakt, że część reklamodawców zamieszcza tutaj swoje materiały w postaci linków bezpośrednich - możemy więc prowadzić skuteczną przedsprzedaż ich produktów.
Polski ProPartner działa już od kilku lat, jednak do niedawna na platformie nie działo się nic ciekawego. Było mało programów partnerskich, a część z nich nie regulowała swoich rachunków. Na szczęście niedawno platforma zyskała nowego właściciela i w końcu zaczęło się tam coś dziać.
Na razie w ProPartnerze jest ok. 12 programów partnerskich, głównie małych i średnich firm internetowych. Wynagrodzenie to głównie prowizja za sprzedaż lub wykonanie akcji przez użytkownika. Promocja programów opiera się głównie na linkach bezpośrednich, a dla zamieszczonych materiałów graficznych musimi sami utworzyć kod HTML. Nie uważam tego jednak za wadę, gdyż możemy przez to prowadzić przedsprzedaż, a metodę taką poleca na firmowym blogu opiekun partnerów - Tomek Urban.
Sieci reklamowe to zysk dla właścicieli programów partnerskich oraz partnerów. Właściciele nie muszą wystawiać faktur i rachunków dla wielu osób i firm uczestniczących w ich programie, a partnerzy mają zagwarantowaną przez operatora uczciwość właścicieli.
Tagi: e-biznes, ebiznes, Programy partnerskie, sieci reklamowe, zarabianie w internecie
Wpisy podobne do "Sieci reklamowe"
- No related posts