Programy partnerskie i marketing szeptany
Jakiś czas temu odbyła się konferencja o marketingu szeptanym organizowana przez MediaFuna. Jedną z ciekawszych prezentacji, jakie się na niej pojawiły był wykład Piotra „VaGla” Waglowskiego, dotyczący kwestii prawnych tego typu promocji.
Jako że jesteś (co najmniej “potencjalnym”;) partnerem w programach partnerskich, zapewne wykorzystujesz marketing szeptany w swoich działaniach promocyjnych. Powiem więcej - cała istota programów parterskich polega właśnie na marketingu szeptanym. (Dla właścicieli PP idealny partner to taki, który ma serwis powiązany tematycznie i dobrze wypowiada się na temat jego produktu.) Jeżeli więc chcesz działać etycznie i zgodnie z prawem - obejrzyj poniższą prezentację i wyciągnij wnioski;)
Najważniejszym wnioskiem, jaki się tutaj nasuwa to fakt, że każda reklama (i kryptoreklama - jak np. “link z refem”), powinny być odpowiednio oznaczone. Jednak z drugiej strony mamy coś takiego jak “syndrom psa ogrodnika”, który zmniejsza zarobki partnerów właśnie dlatego, że oznaczyliśmy “link z refem” jako reklama.
Według mnie można ten problem rozwiązać na dwa sposoby:
1. Oznaczenie linków reklamowych specjalną klasą CSS (np. <a href=”…’ class=”reklama”>) i umieszczenie w stopce każdej podstrony, że link tak oznaczony jest reklamą (oczywiście link musi się w jakiś sposób wyróżniać - np. innym kolorem podkreślenia, tłem itp.)
2. Umieszczenie na stronie “warunki korzystania”, “regulaminie” lub tym podobnej stronie (na którą i tak nikt nie zagląda;) informacji, że wszystkie linki i polecenia są płatną reklamą, chyba że jest zaznaczone inaczej (w końcu jeżeli polecasz coś “za friko”, to warto zaznaczyć;)
A jakie są Twoje sposoby na oznaczanie “reklam” na ministronach i blogach?
Wpisy podobne do "Programy partnerskie i marketing szeptany"
- No related posts
dnia 11 July 2009 roku o godzinie 13:24
Ja mam ten drugi sposób, pisze że linki umieszczone w serwisach mogą mieć charakter reklamowy bądź pozycjonujący itd.
dnia 11 July 2009 roku o godzinie 13:27
dokładniej coś takiego:
Linki używane w serwisie mogą być reklamą, mogą zawierać przekierowanie i mogą zawierać ID używane w programach partnerskich. Mogą być także używane w celach pozycjonowania.