Programy partnerskie
Jak zarabiać w programach partnerskich?

Programy partnerskie i marketing szeptany

Opublikowano dnia Tuesday, 16 June 2009 przez Łukasz Jarzembowski

Jakiś czas temu odbyła się konferencja o marketingu szeptanym organizowana przez MediaFuna. Jedną z ciekawszych prezentacji, jakie się na niej pojawiły był wykład Piotra „VaGla” Waglowskiego, dotyczący kwestii prawnych tego typu promocji.

Jako że jesteś (co najmniej “potencjalnym”;) partnerem w programach partnerskich, zapewne wykorzystujesz marketing szeptany w swoich działaniach promocyjnych. Powiem więcej - cała istota programów parterskich polega właśnie na marketingu szeptanym. (Dla właścicieli PP idealny partner to taki, który ma serwis powiązany tematycznie i dobrze wypowiada się na temat jego produktu.) Jeżeli więc chcesz działać etycznie i zgodnie z prawem - obejrzyj poniższą prezentację i wyciągnij wnioski;)

Najważniejszym wnioskiem, jaki się tutaj nasuwa to fakt, że każda reklama (i kryptoreklama - jak np. “link z refem”), powinny być odpowiednio oznaczone. Jednak z drugiej strony mamy coś takiego jak “syndrom psa ogrodnika”, który zmniejsza zarobki partnerów właśnie dlatego, że oznaczyliśmy “link z refem” jako reklama.

Według mnie można ten problem rozwiązać na dwa sposoby:

1. Oznaczenie linków reklamowych specjalną klasą CSS (np. <a href=”…’ class=”reklama”>) i umieszczenie w stopce każdej podstrony, że link tak oznaczony jest reklamą (oczywiście link musi się w jakiś sposób wyróżniać - np. innym kolorem podkreślenia, tłem itp.)
2. Umieszczenie na stronie “warunki korzystania”, “regulaminie” lub tym podobnej stronie (na którą i tak nikt nie zagląda;) informacji, że wszystkie linki i polecenia są płatną reklamą, chyba że jest zaznaczone inaczej (w końcu jeżeli polecasz coś “za friko”, to warto zaznaczyć;)

A jakie są Twoje sposoby na oznaczanie “reklam” na ministronach i blogach?

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, proszę go
lub poleć przez inne serwisy społecznościowe: dodajdo    
Łukasz Jarzembowski Łukasz Jarzembowski, autor bloga - od 2006 roku łudzi się, że będzie bogaty... ;-) ale nadal ciężko nad tym pracuje. Programuje, bloguje, i pozycjonuje, tworząc i promując swoje e-biznes­y. kontakt
 

Wpisy podobne do "Programy partnerskie i marketing szeptany"

    No related posts

2 komentarzy do “Programy partnerskie i marketing szeptany”

  1. precelik napisał:

    Ja mam ten drugi sposób, pisze że linki umieszczone w serwisach mogą mieć charakter reklamowy bądź pozycjonujący itd.

  2. precelik napisał:

    dokładniej coś takiego:
    Linki używane w serwisie mogą być reklamą, mogą zawierać przekierowanie i mogą zawierać ID używane w programach partnerskich. Mogą być także używane w celach pozycjonowania.

Skomentuj